Часто для виконання певних завдань
люди об’єднуються в групи ( команди). Таку форму спільної скоординованої
роботи, спрямованої на досягнення певного результату за визначений час,
називають проектом. Таке пояснення поняттю проект
дає підручник «Інформатика»
автора М.Корнієнко для 4 класу. Інший підручник називає проект проблемою, яку
треба розв’язати
і обов’язково
представити результати. Ще один говорить, що проект - це «кинутий уперед», тобто ідея, задум та план для їх розв’язання. Всі вони пояснюють одне й те ж поняття різними
словами, зрозумілими для дітей.
Людина навіть на побутовому
рівні у повсякденному житті будує та
реалізує різні проекти. Тобто ставить перед собою ціль, визначає мету, планує
роботу і досягає результатів, які представляє іншим. Живучи в сільській
місцевості, ми ніколи не задумуємось над тим , що звичайні городні роботи є тим
самим проектом. Ми мимоволі ставимо перед собою проблему: виростити овочі;
мету: для власного споживання чи на продаж. Ніколи не задумуємось над тим, що
складаємо план для досягнення цієї мети: плануємо час посадки, сапання,
зрошування, підгодовування, збору. А презентація? Так ми часто вихваляємося, який
гарний урожай зібрали, пропонуємо поділитись. Іноді нам не вистачає досвіду, який ми маємо, і тоді
ми шукаємо вихід з проблеми, що виникла. Чи це не здобуття нових знань?
Навіть цей простий життєвий приклад,
на мою думку, знімає питання: чи потрібно метод проектів у школі ? Так потрібен.
І в початковій - теж. Чим раніше ми будемо
привчати дітей до пізнавальної, дослідницької, перетворювальної діяльності, тим
раніше вони навчаться самостійно здобувати знання. Діти вчаться самостійно
шукати вихід із нестандартних ситуацій, виконувати завдання, у яких відсутня
єдина правильна відповідь. Діти отримують нові, нетрадиційні для школи знання.
Користування знаннями та вміннями відбувається на рівні міжпредметних зв’язків. Пошук необхідної інформації спонукає до
систематичної роботи з довідковою літературою та пошуковими електронними довідниками.
Крім того метод проектів вчить
дітей планувати свою роботу,що дає змогу продумувати наперед етапи виконання
завдання, передбачати помилки. Працювати в команді, що згуртовує їх, вчить
взаємодопомоги. Презентувати результати своєї роботи, що робить дітей
впевненими у собі, бачити результати своєї роботи та роботи товаришів,
оцінювати інших та себе.
Отже, можна зробити висновок:
метод проектів є дуже актуальним на нинішньому етапі розвитку освіти і
суспільства. Хоча не є альтернативою уроку, а лише додатковим засобом, який
підвищує якість навчання, розвиває пізнання та особистісні якості школяра.
Комментариев нет:
Отправить комментарий