воскресенье, 15 января 2017 г.

Повір у себе, стань успішним (тренінг для учнів 2-4 класів)

Повір  у себе, стань успішним
(тренінг для учнів 2-4 класів)
 Мета тренінгу: надати відповідно до віку та особливостей учасників тренінгу  інформацію про успішність, риси характеру успішної людини, вміння добиватись успіху. Розвиток відповідального ставлення до праці, освіти,самоосвіти, аналізу власних досягнень.
Завдання тренінгу: ознайомити учасників з актуальністю та важливістю проблеми самовдосконалення.
Активізація процесу самопізнання у учасників тренінгу.
Підвищення  значимості і цінності власного «Я», формування мотивації до  саморозвитку.
Обладнання: ватмани, маркери, журнали, клей, кольорові стікери, кольоровий папір, ножиці, плакати.
Кількість учасників - 10 чоловік


ХІД ТРЕНІНГУ:

Вступне слово тренера.
-                     Добрий день, любі діти. Сьогодні ми зібралися для того,щоб спробуємо знайти відповідь на ці питання: що таке успіх, як стати успішною людиною, як добитися успіху в житті?
-         Результатом нашої роботи буде  Сад успіху, який ми самі створимо. Для успішної роботи пропоную краще пізнати один одного.
Правила роботи. (3-5 хв) 
Мета: підготувати учасників до роботи,визначити правила за якими вони будуть працювати і спілкуватись.
Метод: виконання індивідуальних творчих завдань
Тренер:
-         Діти,  для того, щоб сад квітував йому потрібно тепло. Давайте ми зігріємо свій сад сонечком.
(З огляду на вік учасників ,тренер сам пропонує правила, з якими можуть погоджуватися чи не погоджуватися учні. Правила записані на сонячних промінчиках , які прикріплюються на ватмані. Додаток 1. Хоч правила і складені тренером, та дітям здається,що вони дорослі, адже самі обирають запропоноване, тому з більшою відповідальністю відносяться до виконання правил тренінгу.) 
Очікування. Вправа «Мікрофон»  (2-3хв)
 Мета:підготувати учасників до роботи,визначити результати на які вони очікують в кінці заняття.
Метод: виконання індивідуальних творчих завдань
Тренер:
-         А ще я хочу дізнатися, чого ви чекаєте від сьогоднішньої зустрічі?
-         Що треба зробити для того , щоб наш сад квітував?
-         Тож давайте посадимо зернятка – насіння квітів успіху. Свої очікування ви запишете на зернятках, озвучите їх і посадите в саду.
(Діти вислуховуються кілька осіб, підсумовується все і висловлюється загальні очікування.  Якщо деякі очікування не співпадають з темою та метою тренінгу,(отримати гарну оцінку в щоденник …) варто спростувати ці очікування і розповісти про те, що учні можуть отримати після тренінгу. )
Вправа « Знайомство»
(5-8 хв.) 
Мета: підготувати учасників до роботи, познайомити їх між собою а саме виділити ті риси, які допомагають людині стати успішною, створити комфортну атмосферу.
Метод: виконання індивідуальних творчих завдань
Ми усі різні
-         Діти,  пропоную вам пограти в цікаву гру.  В саду має рости дерево. Кожен з вас обведе на кольоровому папері свою  долоньку, на ній запише  своє ім’я та рису характеру на першу літері імені. (Для полегшення роботи молодших школярів на дошці повинен бути плакат з позитивними і негативними рисами характеру людини Додаток 2.)  
-         Почну з себе. Світлана – сумлінна.
-         Тепер озвучте свої записи і  прикріпіть долоньку до стовбура  в нашому саду.
(Діти за допомогою долоньок утворюють дерево «Співробітництва». Таким чином і відбудеться знайомство. )
-         Ми записали усі риси, притаманні нашому характеру. А сьогодні спробуємо виділити ті,які допоможуть нам повірити в себе, стати успішними.
Інформаційне повідомлення . Вправа «Стіна досягнень» ( 5хв)
Мета: познайомити учасників з знаменитими  та відомими українцями. Визначити ,що допомогло їм стати відомими.
Метод: обговорення в групі, виконання індивідуальних творчих завдань
(На плакаті фотографії  успішних, знаменитих,відомих людей сучасності та минулого. Додоток 3)
-         Чи знаєте ви хто ці люди? Розкажіть про того, кого ви знаєте?
Чому вони відомі? В яких галузях вони досягли високих результатів?
-                     Що допомогло їм стати відомими?
- Як можемо одним словом назвати цих людей?
-                     Цих людей можна назвати успішними.
-                     А що ж таке успіх? Давайте в своєму саду посадимо кущі винограду і  дамо відповідь на це питання.
Вправа «Гронування»  (5-8хв)
Мета: розкрити поняття «Успіх»
Метод: виконання індивідуальних творчих завдань
- Тож  давайте спробуємо . На окремих ягідках запишемо  слова пов`язані в вашій уяві з словом «Успіх». Створимо із них грона винограду. Прикріплюйте ягідку і озвучуйте відповідь.( В ході презентації утворюють  виноградні грона).
Тренер :
-         Давайте зробимо висновок , що ж таке успіх?
Успіх-це результат праці та наполегливості.
- Ви ще маленькі, та подумайте гарно: чи можете ви себе назвати успішними? В чому?
-А чи легко вам було досягти успіху? Що вам у цьому допомагає ? А заважає?Психологічний практикум  із подолання страхів та хвилювань.
Вправа « Східці до успіху» (5-8хв)
Мета: формування якостей , необхідних для досягнення життєвого успіху.
Метод: виконання індивідуальних творчих завдань
Учасники об`єднаються в малі групи.
-                     Попрацюйте в групах. Розмістіть на східцях в порядку зростання  риси характеру потрібні для досягнення успіху. (Працьовитість, байдужість,допитливість, лінощі,старанність,посидючість, наполегливість, неуважність).
-         Чи всі картки ви використали? Чи залишились у вас зайві? До якої категорії належать ці риси? (негативні)
-         Викиньте ці риси і забудьте про них.
-         Розмістіть свої східці на плакаті. Поясніть чому саме так ви розмістили картки з рисами характеру? По них ми можемо зійди до саду успіху. Бажаю вам успішно подолати ці східці.
-         А я хочу підсумувати ваші відповіді
Американський  лікар-психіатр Вільям Меннінгер говорив : «Шість частин ключа до успіху: щирість, особистісна цілісність, скромність, ввічливість, мудрість, милосердя."
-         Пам`ятайте про це і виховуйте в собі ці риси характеру.
Вправа : Підсумки (вправа «Валіза»)
Мета: підвести підсумки особистої участі у тренінгу
Метод: виконання індивідуальних творчих завдань
(На початку вправи кожний учасник отримує стікер та закінчує фразу „Я сьогодні зрозумів ...”
На листі ватману намальовано валізу, пральну машинку і корзину для сміття).
-Діти пропоную вам розподілити  знання і навички, які ви отримали на тренінгу, за принципом:
1. Якщо ви не отримали ніякої цінної для себе інформації або вам було нецікаво – стікер «відправляєте» до корзини для сміття.
2. Якщо є нові знання, але їх треба ще раз «прокрутити» - до пральної машини.
3. Якщо отримані знання нові та корисні – до валізи, щоб забрати з собою та втілювати в життя.
- Отже, сьогодні ми з вами взнали з чого складається успіх людини. Давайте подивимося чи справдилися ваші сподівання і очікування від сьогоднішнього заняття?
- Зайдіть до нашого саду, знайдіть своє зернятко, домалюйте стебельце такої висоти на стільки справдились ваші сподівання і як нагороду за свою гарну роботу отримайте квіточку. Розмістіть квіточку на верхівці вашого стебла. Погляньте як гарно розцвів наш сад.
- Я вам бажаю щоб і ваше життя було таким же квітучим. А ви були успішною людиною. Для цього будемо крок за кроком підійматися східцями успіху.
Пропоную вам дома створити скарбничку кроків до успіху. Кожного дня ви будете записувати свої кроки до успіху зроблені в цей день і опускати запис в скриньку. Через деякий час ми знову зустрінемось і проаналізуємо : чи правильні кроки ви робили.
 Додатки
Додаток 1.
ПРАВИЛА ПРОВЕДЕННЯ ТРЕНІНГУ
1.Цінувати час (Бути уважними, не відволікатися від запропонованої теми обговорення, намагатися укластися у відведений для кожної вправи час.)
2.Говорити по черзі.
3.Говорити коротко, по темі.
4.Говорити тільки від свого імені.
5.Бути позитивними до себе та до інших.
6.Правило поваги до своєї і протилежної статі.
7..Правило додавання (Я + Ти + Ми)   ( Правило уваги і поваги до всіх присутніх, толерантність, повагу до чужих думок і висловлювань. Думки й ідеї додаються до вже висловлених, а не заперечують їх. Кожна думка має право на існування (крім, звичайно, висловлювань, які порушують наші правила, які не мають відношення до теми тренінгу чи ображають присутніх) На одне запитання може бути безліч правильних відповідей, тому що це погляд і позиція різних людей.)

Додаток 2.
Працьовитість, доброта, сміливість,  доброзичливість,відкритість, людинолюбство,
посидючість, відкритість, серйозність,добродушність,товариськість,безстрашність, ввічливість, благодушність, веселість, гостинність, уважність, доброта, м'якість, життєрадісність, ніжність, наполегливість, незалежність, самостійність, співчуття, впевненість, повага, терпіння, вміння слухати, цілісність, ентузіазм  агресію, злість, образливість, егоїзм, егоцентризм, несерйозність, безвідповідальність, зарозумілість, гордовитість, грубість і багато інших негативні якості, які людина зовсім н
 Додаток 3
Ярослав Мудрий  (978 - 1054)
Видатний державний діяч Київської Русі
Син Володимира Великого та полоцької княжни Рогніди, Ярослав Мудрий у 1019 р. став Великим Київським князем. Він поширив великокнязівську владу на захід від Чудського озера, на землі, загарбані Польщею. У 1043 р. організував похід проти Візантії, зміцнював південні кордони Русі, у 1036 р. вщент розгромив печенігів під Києвом (на місці здобуття перемоги збудовано Софійський собор). Нестор Літописець так розповів про діяльність Ярослава: він «особливу увагу приділяв тому, щоб збільшувати всюди число храмів, … поширювати книги й освіту… Отець же його Володимир зорав й розм'якшив, тобто хрещенням просвітив. Князя справедливо вважають поширювачем книжності на Русі. Він турбувався про освітню справу, розпочату ще батьком. За його правління виросли юнаки, яких Володимир свого часу віддав «у книжне вчення», а згодом вони брали активну участь у князівських реформах. Ярослав Мудрий був високоосвіченою людиною, любив читати. Як зазначав літописець, «до книг виявляв охоту, часто читаючи їх вдень і вночі. І зібрав книгописців дуже багато, які перекладали з грецької на слов'янську мову. І написали вони багато книг, по яких віруючі люди вчаться і насолоджуються вченням божественним». З цих книжок було створено першу на Русі бібліотеку, яка містилася в храмі святої Софії - премудрості Божої й налічувала понад 900 томів. 
Сковорода Григорій Савич 
(1722–1794) 
Видатний гуманіст, філософ-просвітитель, поет і педагог Григорій Савич Сковорода народився 22 листопада 1722 р. в селі Чорнухи, що на Полтавщині, в сім’ї «малоземельного» козака. На майбутнього філософа незабутнє враження справили чудові рідні краєвиди, народні звичаї і традиції, пісні й думи лірників. Маленький Григорій виявив хист до гри на народних інструментах, сам складав і гарно виконував пісні. Батьки прагнули дати синові освіту : спочатку хлопчика навчав сільський дяк, а потім його віддали сільської церковнопарафіяльної школи, де він виявив сильний потяг до знань, непересічні здібності до наук, співу й музики. 


Лариса Семенівна Латиніна 
Нар. 27 грудня 1934, Херсон— дев'ятиразова олімпійська чемпіонка зі спортивної гімнастики. З 1964 по 2012 роки була володаркою найбільшого числа олімпійських нагород за всю історію Олімпійських ігор — 18 (9 золотих, 5 срібних, 4 бронзових). В 1966-77 роках Л. Латиніна (Дирій) була старшим тренером жіночої збірної команди.

Іван Айвазовський(1817-1900)
Видатний художник світової слави  народився у кримському місті Феодосії в родині галицького вірменина та українки. Траплялося, що видатні твори нашого земляка виходили з-під його пензля за кілька годин, а звичайні морські сюжети, котрим він не надавав особливого значення й роздаровував їх приятелям, — малювалися за кільканадцять хвилин. 

Сергій Жадан
 Український письменник, поет, перекладач видав низку цікавих та сильних творів. Його літературні праці перекладаються багатьма мовами, деякі з них вже отримали національні та міжнародні нагороди.

Олександр Дерманський
Один з найпопулярніших і найталановитіших молодих дитячих письменників в Україні, який пише в жанрах чарівна казка, чарівна повість, фентезі, публіцистика. Письменник народився в с. Гайворон Володарського району Київської області. Після закінчення філологічного факультету НПУ імені М. Драгоманова працює літературним редактором дитячого журналу "Стежка". З 2006 року є членом Національної спілки письменників України. Лауреат Всеукраїнського конкурсу романів та кіносценаріїв «Коронація слова» – 2003, 2004, дипломант Міжнародної асамблеї фантастів «Портал» (2006).

Юрій Іванович Бедрик
Український поет, перекладач, літературознаве ць. Кандидат філологічних наук. Живе і працює у Києві. Лауреат Міжнародної літературної премії імені Миколи Гоголя.



Список використаної літератури та Інтернет-джерел

1. Слеслик К.М.  Виховання лідерів. // Харків .Видавнича група «Основа» 2009.
2.Гін А.О. Прийоми педагогічної техніки. //Луганськ «Навчальна книга» «Янтар»2004.
3.Тагліна О.В. ,Іванова Г.Ж. Я у світі. Підручник для 3 класу.//харків. Видавництво «Ранок» 2013.
4. .http://centriniciatyv.blogspot.com/2012/01/blog-post_30.html- Центр розвитку молодіжнихініціатив. Що означає досягти успіху? Як це зробити?
5. http://k-ua.net. Українські художники.
6.http://uk.wikipedia.org/wiki.Успіх
7. http://uk.wikipedia.org/wiki Відомі спортсмени.
8. http://uk.wikipedia.org/wiki/  10 найкращих спортсменів України.
9. http://www.spadshina.com/programs/vidatni-ukrayintsi/ Видатні українці - Спадщина України


Комментариев нет:

Отправить комментарий