воскресенье, 24 апреля 2016 г.

Модуль 2 Як планувати роботу над проектом

Модуль 2
Як планувати роботу над проектом



Звернемося знову до підручника інформатики, який говорить, що план проекту – це документ, який містить заздалегідь визначений порядок дій, необхідних для досягнення мети проекту.
За теорією формування пізнавальної діяльності молодших школярів  Н.Тализіної  можна виділити складові проектних  умінь. Серед них – загальнодіяльнісні вміння, зокрема -  організаційні:
  •  Застосовувати нові прийоми діяльності відповідно до логіки їх здійснення.
  •          Побудова власної проектної діяльності, самоконтроль за її ходом.
  •          Планування умов і послідовності роботи над проектом.



Планування роботи над проектом є одним із головних етапів роботи. Без
чіткого плану  виконати проект неможливо.
Для того ж, щоб спланувати всю роботу, необхідно визначити  заходи та
терміни їх виконання.
Перед плануванням проектної діяльності знайомлю дітей з темою, проблемним питанням в такій формі, щоб зацікавити, заінтригувати . Тема та проблема проекту повинні бути повязані з життям дітей. Інакше вони будуть для учнів нецікаві. Крім того тема і проблема відповідають рівневі розвитку та віковому рівневі дітей. Тільки тоді діти візьмуться з охотою за роботу і вчасно будуть виконувати всі етапи плану. А сама робота принесе дітям нові знання і вміння.
Потім виділяю  підпроблеми. Допомагаю спланувати роботу.
Першим кроком , який я роблю зі своїми дітьми плануючи роботу, визначаю мету роботи. Потім разом  ми визначаємо, що треба зробити , щоб досягти мети. На початку ознайомлення з проектною діяльністю пропоную дітям список заходів, згодом діти самі визначають їх. Всі заходи записуємо. Способом обговорення ділимо їх на 3 групи: що вже виконали, що треба ще виконати, чого зовсім НЕ потрібно робити. Кожна дитина доводить свою думку: чому саме її захід маємо виконати. Для цього використовую метод «Мозковий штурм» або «Мікрофон».
Тепер створюємо  куточок роботи на проектом (другий крок). Куточок поділено на дві частини: « Треба виконати»,  «Виконано» . В графу « Треба виконати»,  вклеюємо записані на паперових стікерах етапи плану у відповідності порядку виконання роботи. Діти дають відповіді на питання «Що зробимо перше?»  або «Що найголовніше?»,  «Що буде наступним кроком?» або «Що потім?», «Чим закінчимо проект?» , «Що нас не задовольняє», «Що хотілося б покращити?». З часом у ході проектної діяльності стікери із лівої частини куточка перемістимо  у праву. На кожному стікері необхідно поставити дату виконання. Слід добре обдумати і врахувати скільки часу піде на виконання того чи іншого завдання. Адже  кожне завдання має різний рівень складності та обєм роботи. Таким чином, діти ще й планують терміни роботи.
Третім кроком є обєднання класу в групи. В залежності від теми і мети проекту даю змогу дітям самим  це зробити, познайомивши їх з назвами груп та завданнями,  які вони будуть виконувати. В іншому випадку створюю групи сама, враховуючи знання і вміння дітей. Для обєднання в групи використовую ігрові моменти. Групи створюють правила роботи для свого обєднання. За бажанням можна обрати девіз. Розподіляємо відповідні завдання кожній групі. Також можна запропонувати дітям самим назвати групу відповідно до завдань, які ця група отримала.
Четвертим кроком  є створення кожною групою самостійно свого конкретного плану роботи  відповідно до основного плану та завдання, яке було отримано. Знову планується час виконання та виконавець. Враховуємо навантаженість кожного члена групи.завдання розподіляємо рівномірно. Плануємо дублерів на випадок того, що основний відповідальний з якихось причин не зможе виконати роботу. Група обговорює яку інформацію і в якому вигляді треба зібрати, де її зібрати, знання з якого предмета можна використати. Також кожна група вирішує яким чином буде презентувати свої досягнення.
Разом вирішуємо як презентуватимемо весь проект.
Іноді буває що  хтось із дітей з певної причини не хоче працювати в групах. Тоді стараюся для цієї дитини підібрати індивідуальне завдання.
Слід враховувати , що на початку проектної діяльності вчитель працює разом з дітьми , а потім є тільки консультантом.
 Роботу сплановано, можна починати працювати.















Комментариев нет:

Отправить комментарий