Модуль 1
Часто для виконання певних завдань люди об’єднуються в групи ( команди). Таку форму спільної скоординованої роботи, спрямованої на досягнення певного результату за визначений час, називають проектом.
Таке пояснення поняттю проект дає підручник «Інформатика» автора М.Корнієнко для 4 класу. Інший підручник називає проект проблемою, яку треба розв’язати і обов’язково представити результати. Ще один говорить, що проект - це «кинутий уперед», тобто ідея, задум та план для їх розв’язання. Всі вони пояснюють одне й те ж поняття різними словами, зрозумілими для дітей.
Людина навіть на побутовому рівні у повсякденному житті будує та реалізує різні проекти. Тобто ставить перед собою ціль, визначає мету, планує роботу і досягає результатів, які представляє іншим. Живучи в сільській місцевості, ми ніколи не задумуємось над тим , що звичайні городні роботи є тим самим проектом. Ми мимоволі ставимо перед собою проблему: виростити овочі; мету: для власного споживання чи на продаж. Ніколи не задумуємось над тим, що складаємо план для досягнення цієї мети: плануємо час посадки, сапання, зрошування, підгодовування, збору. А презентація? Так ми часто вихваляємося, який гарний урожай зібрали, пропонуємо поділитись. Іноді нам не вистачає досвіду, який ми маємо, і тоді ми шукаємо вихід з проблеми, що виникла. Чи це не здобуття нових знань?
Навіть цей простий життєвий приклад, на мою думку, знімає питання: чи потрібно метод проектів у школі ? Так потрібен. І в початковій - теж. Чим раніше ми будемо привчати дітей до пізнавальної, дослідницької, перетворювальної діяльності, тим раніше вони навчаться самостійно здобувати знання. Діти вчаться самостійно шукати вихід із нестандартних ситуацій, виконувати завдання, у яких відсутня єдина правильна відповідь. Діти отримують нові, нетрадиційні для школи знання. Користування знаннями та вміннями відбувається на рівні міжпредметних зв’язків. Пошук необхідної інформації спонукає до систематичної роботи з довідковою літературою та пошуковими електронними довідниками.
Крім того метод проектів вчить дітей планувати свою роботу,що дає змогу продумувати наперед етапи виконання завдання, передбачати помилки. Працювати в команді, що згуртовує їх, вчить взаємодопомоги. Презентувати результати своєї роботи, що робить дітей впевненими у собі, бачити результати своєї роботи та роботи товаришів, оцінювати інших та себе.
Отже, можна зробити висновок: метод проектів є дуже актуальним на нинішньому етапі розвитку освіти і суспільства. Хоча не є альтернативою уроку, а лише додатковим засобом, який підвищує якість навчання, розвиває пізнання та особистісні якості школяра.
Комментариев нет:
Отправить комментарий