воскресенье, 15 мая 2016 г.

Модуль 8 Презентація результатів навчального проекту

                Модуль 8
Презентація результатів навчального проекту
Підсумком проектної роботи є оформлення та презентація  результату, аналіз і оцінка діяльності учасників. Цей етап дуже важливий. Адже кожна робота має буди доведена до логічного  кінця та оцінена.
Для вчителя важлива не якість кінцевого продукту, а якість  діяльності: як працювали діти, в якій мірі вони задіяли свої знання, вміння, можливості, творчість. Як вони вміють самостійно працювати, яких нових знань і вміньвони набули. За словами Бернарда  Шоу  "Єдиний шлях, що веде до знань, - це діяльність"..
Учні ж демонструють, як зросла їхня компетентність.
Але завжди існує небезпека переоцінити результат і недооцінити саму роботу. Тому вчителю потрібно чітко відпрацювати всі етапи і критерії оцінювання і познайомити з ними учасників проекту.
Під час роботи над проектом ми повинні націлити учнів на те, що презентація проекту-  це представлення власних думок, досліджень, висновків, а не накопичення та повторення чужих.
Презентація має бути цікавою для слухачів, а не сухою доповіддю чи рефератом. Тому вчитель в початкових класах може використати різні види презентацій.
Це:
        - Ділова гра.
Ø Демонстрація продукту, виконаного на основі інформаційних технологій.
Ø Сценка-діалог літературних або історичних персонажів.
Ø Гра із залом.
Ø Подорож, екскурсія.
Ø Реклама.
Ø Рольова гра.
Ø Вистава.
Головне, що проектант під час виступу має памятати, що повинен познайомити присутніх з темою, з завданнями, які виконували під час роботи, що нового досягли і навчилися, демонструють результат своєї діяльності, доводять цінність проекту, діляться враженнями, аналізують проектну роботу. Також учасники проекту мають познайомити слухачів з тим, які знання застосували під час роботи, чи вистачило цих знань, які нові знання отримали з яких джерел. Роблять висновок про складність проекту, аналізують свою роботу: досягнення та недоробки, проблеми у пошуковій роботі. Діляться тим, як би вони покращили свій проект. Крім того проводиться групою оцінка кожного учасника. Учитель оцінює роботу групи в цілому.
Для молодших школярів дуже важливо, щоб презентація відбувалася як урочиста подія. Вчитель же, в сою чергу, має визначити заздалегідь час і місце презентації, скласти сценарій захисту, підготовку приміщення. Бажано запросити гостей, особливо, якщо ними будуть батьки проектантів. Дітям дуже важливо показати батькам свої досягнення, почути їхні схвальні відгуки. Адже до аналізу та відгуків вчителя та товаришів діти дещо звикли. А ось оцінка батьків для багатьох буде новою і потрібною. Та вчитель має заздалегідь познайомити батьків з критеріями оцінювання, навчити їх робити аналіз та висновки, які відповідають проектній роботі, так. Щоб не травмувати почуття дитини. Дуже добре, якщо сценарій презентації буде обговорено з учасниками проекту. Якщо вчитель запропонує кілька варіантів, а діти оберуть один - найцікавіший для них.
 Крім того вчитель має націлити дітей на роботу з «опонентами» та роботу «опонентами»  Тобто підготуватися на запитання , які можуть їм поставити за змістом проекту та  приготуватися самим ставити питання. Але вчитель тільки націлює дітей, допомагає їм. Адже і на цьому етапі, як і на всіх інших, являється тільки помічником і консультантом.  Бо проект реалізує головний  і найважливіший принцип сучасної  педагогіки,  який дуже добре озвучила  М. Монтессорі: «Допоможи мені зробити це самому».




























2 комментария: