Модуль 5
Оцінювання в проектній
діяльності – це процес співвіднесення самої діяльності і її результатів
відповідно певним критеріям.
Оцінка підсилює мотиви учнів, допомагає повірити в себе,
в успіх. Тому оцінка має стимулюючий характер. Вчитель має пам’ятати, що оцінка
саме стимулює діяльність учнів. Тому це мають бути грамоти («Найпізнавальніший
проект», Найяскравіший проект», «Найвеселіший проект», «Найоригінальніший
проект»), невеличкі презенти, пам’ятні подарунки. Дуже важливо не порівнювати при аналізі однотипні презентації.
Крім того вчитель повинен правильно організувати оцінювання,
відповідно критеріям. Перед початком роботи пояснюю учням, що оцінка не є
головною метою роботи. За словами С.
Рубенштейна «там, де оцінка стає самостійною метою суб’єкта, до якої він іде,
минаючи мету самої діяльності, де установка на оцінку заміщує мету, в
діяльності виникають певні порушення і відхилення. Критерії оцінювання проекту
діляться на дві групи: критерії оцінювання саме проекту, критерії оцінювання захисту.
При
оцінюванні проекту враховую:
1.Оригінальність теми, її відповідність поставленому завданню.
Вміння організовувати та планувати роботу
над проектом.
2.Обсяг і повнота роботи, виконання етапів проектування, самостійність, завершеність.
3.Дотримання норм часу на виготовлення проекту.
При оцінювання захисту враховую:
1.Розміщений
матеріал відповідає тематиці проекту.
2. Зовнішній
вигляд роботи, «читаємість» тексту, наочність, відсутність помилок.
3. Уміння і навички використання комп’ютерних технологій. Використання
анімації, звуку, графіки.
4. Відповідність оформлення, кольору, шрифту,
розміру шрифту, змісту роботи.
5.Посилання на джерела інформації.
Крім того при оцінюванні використовую зовнішнє оцінювання та самооцінювання.
Зовнішнє оцінювання складається з оцінки вчителя та інших
учнів. Перед оцінюванням з учнями проводжу підготовчу роботу. Вчу виділяти те,
що буде оцінюватись (предмет оцінювання), встановлювати критерії оцінювання,
зіставляти предмет оцінювання з зразком, який відповідає вимогам оцінювання,
будувати оцінні судження.
В проектній діяльності не існує чітких критеріїв
оцінювання. Тому формуємо їх разом з учнями: уточнюємо запропоновані вчителем,
обираємо саме ті, які відповідають темі та вимогам до роботи, віковим
особливостям та психологічному розвитку класу, є зрозумілими для молодших школярів.
Критеріїв не повинно бути багато, вони
відображають лише головні вимоги. При цьому ми з дітьми беремо до уваги
не кінцевий продукт , а саме процес роботи. І формуємо вимоги до оцінки так,
щоб оцінка була стимулом.
Формування критеріїв проводимо під час планування роботи.
При оцінці проекту
перевагу надаю самооцінці. Учні аналізують свої дії, результат. Для допомоги
використовую запитання:
¾
Чи
впорався з роботою?
¾
Чи
все робив самостійно?
¾
Чи
були труднощі в роботі?
¾
Що
найбільше вдалося?
¾
Що
не вийшло?
¾
Що
зробили б інакше?
¾
Чого
нового навчився?
Пропоную
подумати над іншим шляхом дослідження.
Аналізуючи ефективність діяльності в ході реалізації
проектів, діти отримують безцінний досвід самоаналізу
Така організація оцінки проектної діяльності сприяє особистісному
саморозвитку учнів.
Дякую за відповідальне ставлення до навчання!!!
ОтветитьУдалить