Сучасна школа повинна не тільки
дати дітям знання, а й навчити їх самостійно
здобувати, навчити спілкуватися,
вирішувати проблеми, знаходити вихід із нестандартних ситуацій. Тобто навчити
дитину жити. Одним із методів, які допомагають вчителю вирішити ці проблеми є метод проектів.
Та для того, щоб будь-яка
діяльність приносила результат, вона має бути цікавою. Щоб дитина прагнула до
здобуття знань,слід відштовхуватись від її особистих інтересів.
Для того, щоб робота над
проектом була вдалою вчитель має викликати стійкий інтерес до проектної
діяльності. Тут значну роль відіграє тематика проекту. Її повинні обирати самі
діти. Вчитель лише грамотно, коректно коригує вибір учнів залежно від
навчальної ситуації та власних професійних інтересів. Формулюється тема зрозумілою
для дітей мовою.
Представлення теми має бути
таким, щоб активізувати діяльність учнів. Це може бути емоційна розповідь,
цікавий відеосюжет, життєва проблема, обговорення конкретної ситуації класу.
Так вивчаючи велику букву у
назвах міст і сіл у дітей мого класу виникло питання: звідки пішла назва нашого
селища. Діти самі створили проблему, тому пошукова робота була для них цікавою.
Так виник проект «Гріє душу село…». Працюючи над цим проектом діти з великим
задоволенням знаходили інформацію про те, яку назву мало селище раніше, чому
має таку назву зараз. І не лише назва селища, а й назва вулиць в селищі. Крім того
знайшли багато цікавого про видатних земляків, їх досягнення в світі науки,
техніки, мистецтва.
Для того, що працювати було
цікаво свою роль у проектній діяльності учні мають визначати самі. У дітей
різний емоційний розвиток, темперамент. Одному з них буде цікаво працювати з
довідковою літературою, іншому проводити досліди, ще комусь щось вираховувати,
а ще комусь спілкуватися з людьми. Вчитель знову виступає лише помічником. Якщо
потрібно непомітно коригує діяльність, допомагає, але не нав’язує своєї думки.
Робота буде цікавою ще й тоді,
коли кожен учасник проекту буде чітко знати, що його внесок у діяльність групи
є значуща, вагома, корисна потрібна. Без його здобутків колектив не зможе виконати поставлене
завдання. Тоді, коли дитина буде розуміти потрібність, їй буде цікаво
працювати. А досягнення дадуть результат.
Об’єднання дітей в групи повинно проходити добровільно, без
натиску дорослих, лише за бажанням. Цікаво буде працювати в тій групі, де тебе
розуміють, тобі допомагають, до твоєї думки дослухаються.
На кожен етапі роботи над
проектом потрібно використовувати дидактичні ігри, ефективні на даному етапі прийоми
і методи, сюжетно-рольові ігри дискусії. Головне щоб дітям було цікаво.
Отже важливість і цінність
проектної діяльності полягає не у виконанні самого проекту, а в ході самої
роботи. Якщо вчитель зуміє зацікавити дітей робота буде плідною, діти з
легкістю зможуть реалізувати свої можливості, вміння самостійно вчитися. Чи не
це головна мета нашої роботи? Чи не це наше головне досягнення як вчителя?
Розвиток пізнавальних інтересів, творчих навичок, уміння
самостійно здобувати знання є головною метою застосування
проектних технологій.
Комментариев нет:
Отправить комментарий