пятница, 13 мая 2016 г.

Модуль 7 Використання ІКТ в роботі над проектом

                                               
 
Модуль 7

Використання ІКТ в роботі над проектом
Згідно із Законом України «Про освіту», Концепцією загальної середньої освіти, новим Державним стандар­том початкової загальної освіти, ми маємо здійснити кардинальний перехід від традиційного інформаційно-пояснювального навчання, спрямованого на передачу готових знань, до розвивального, діяльнісного, зорієн­тованого на формування творчої, компетентної у всіх сферах життя особистості, у якому використовуються інформаційно- комунікаційні технології. Одним з таких видів навчання і є проектна діяльність.
Робота на проектами робить учнів активними учасниками навчально-виховної роботи, вчить їх співпрацювати з учителем, з товаришами, створює для них ситуацію успіху. Найважливіші завдання методу проектів:  навчити школярів мислити самостійно й творчо, допомогти навчитися самостійно здобувати знання, розвивати  талан­ти дітей з перших днів, вчити дітей бути справжніми людьми, зробити навчально-виховний процес цікавим, зрозумілим, змістовним.
На нинішньому етапі розвитку суспільства  проектна робота не можлива без використання ІКТ.
Використання інформаційно-комунікаційних технологій суттєво змінює принципи визначення  цілей, відбір змісту  та  методів, організаційні  форми та результат роботи над проектами.
Серед багатьох причин втрати дітьми інтересу до навчання, дослідження , самостійного здобування знань можна назвати одноманітність, шаблонність у пошуковій та дослідницькій роботі. Намагання зробити проект  цікавим, більш змістовним і спонукає творчо підходити до пошуку та застосування різних прийомів, методів та форм здобуття та обробки інформації , які зможуть забезпечити високу ефективність роботи, презентації  виконаних завдань. Одним із способів розвитку пізнавальної активності є використання нових інформаційно-комунікаційних технологій, що дають змогу привернути увагу учнів до навчання.
У процесі роботи зрозуміла, що важлива не сама інформаційна технологія, а те, наскільки її використання допомагає досягти  освітніх цілей. Вважаю , що використання  ІКТ у проектній діяльності є потужним фактором збагачення індивідуальної основи розумового , естетичного, морального розвитку школярів. Комп’ютерні засоби навчання підвищують творчу активність дітей. Учень перестає бути об’єктом,  він не отримує готові знання, а може самостійно здобувати необхідну інформацію і може самостійно сконструювати необхідний для цього спосіб дій.
Тому проектну роботу  з використанням інформаційно-комунікаційних технологій     організовую як  цілісну  систему, яка  пронизує  всі  етапи  дослідження: від цілей до  оцінки результатів.
Усе  це здійснює значний вплив на емоційну сферу молодшого школяра, сприяючи підвищенню пізнавальної активності, підвищенню інтересу до дослідження  та навчання взагалі, активізації навчальної  та пізнавальної діяльності учнів.
Узагальнивши досвід творчих педагогів, педагогів-новаторів, власний досвід , аналізуючи оцінки освітніх результатів виділила такі позитивні моменти використання ІКТ в проектній роботі:
Ø посилення мотивації учнів;
Ø краще запамятовування та відтворення матеріалу;
Ø розширення інформаційних потоків при використанні Інтернету;
Ø підвищення унаочненості проекту;
Ø індивідуалізація для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними можливостями сприйняття;
Ø інтенсифікація самостійної роботи.
Важливим і надзвичайно корисним  засобом  проектної роботи  є мультимедійна презентація. Всі презентації будуються за логічною схемою і це дає мені змогу розвивати логічне і алгоритмічне мислення дітей. При цьому у дітей підключаються різні види пам’яті – зорова, слухова, емоційна. За даними досліджень голландського інституту «Євролінгвіст»  більшість людей запам’ятовують 5% почутого і 20% побаченого. Якщо ж одночасно використовується аудіо і відеоінформація, то пам'ять підвищується до 40-50%. Крім того учням початкових класів властива швидка втомлюваність, тому зміна слайдів,анімація, відео та аудіо оформлення  підвищує увагу, створює позитивну атмосферу та настрій.
Часто разом з дітьми  подорожуємо  сторінками онлайн-енцикло-педій, онлайн-словників. Результати роботи порівнюються  з роботою з друкованими  довідковою літературою , словниками. Також діти мають можливість порівняти шляхи досягнення мети, затрати часу для здобування знань.
Але вчитель має контролювати роботу дітей в Інтернет-мережі, направляти їх пошукову діяльність, діяльність дітей з комп'ютерними засобами навчання.
З використанням ІКТ  проектна діяльність стає для дітей цікавішою. А я , як вчитель, працюю над виконанням головних завдань сучасної школи : навчити учня самостійно здобувати знання, вільно  орієнтуватися в інформаційному просторі.



2 комментария:

  1. Повністю погоджуюся з тим, що ІКТ у проектній діяльності є потужним фактором збагачення індивідуальної основи розумового, естетичного, морального розвитку школярів.

    ОтветитьУдалить
  2. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить